Thursday, March 09, 2006

Så lurad jag blev då....

Blev på osedvanligt gott humör imorse och tripade iväg till jobb med ett leende på läpparna och trodde (korkat nog) att det skulle bli en bra dag
Det fanns alla förutsättningar för det med en sådan start

Så fel jag hade då....
Borde lärt mig

Det blev en ganska usel start på dagen med det ena problemet efter det andra

Fram till lunch arbetade jag i hyperfart med allt anat än det jag hade bestämt mig för att ta tag i
Till och med mitt morgonkaffe sket sig, det stod och blev kallt och jag hann inte få tag i nytt förrän strax efter lunch.
Underbart!

Imorgon kommer också att bli en underbar dag
Vet det redan
Har dragit upp lite nya riktlinjer och ändrat en del processer för en arbetsgrupp
Jag skickade iväg en kallelse till ett möte i eftermiddags
Dom inbjudna har inte svarat att dom kommer, jag frågade innan dom gick hem varför och dom sa då att dom inte vet om dom hinner eftersom dom har så mycket att göra.
Ett mer korrekt svar hade varit något i stil med: "Vi vill inte att du ska berätta för oss vad vi ska göra eftersom vi har det så lugnt och skönt nu och vi mest kan sitta och mysa om dagarna och vill inte ha några arbetsuppgifter eller information om vad vi borde göra som skulle förstöra den fridsamma tillvaro vi lever här på vår avdelning"

Det kommer att bli ett jävla surande imorgon och jag kommer att få många minuspoäng av dom. Vilken tur att jag är så jävla arrogant att jag skiter i vad andra tycker då :)

1 Comments:

At 10:04 PM, Blogger ajja said...

*tittar ovanför* Kan va så att någon av länkarna gör dig på bättre humör sweety? :)

 

Post a Comment

<< Home