Thursday, January 26, 2006

Godmorgon!

Jag somnade strax efter 21 igår kväll och steg precis upp
Efter närmre 11 timmars sömn känner jag mig fortfarande aptrött och vill inget hellre än att krypa ner under täcket och somna om och stiga upp någon gång i April

Bli väckt av att solen lyser in genom mitt fönster och fåglarna kvittrar
Stiga upp, koka kaffe och bre smörgåsar och packa ner i ryggsäcken
Lasta in mig själv och hundfan i bilen och köra till skogs
Lägga ut en spår till honom och medans det ligger och gottar sig tar vi en lång promenad
Låta honom gå sitt spår och sen ta en fika på en stubbe, lyssna på skogen sljud och filosofera lite

Istället måste jag traska ut i slasket under en grå himmel som inte släppt fram solen på evigheter
Stappla in på kontoret och trycka ut lite skitäckligt kaffe ur automaten
Sparka igång datorn och stressa vidare med SAP problem, handböcker och manualer
Jobba länge ikväll eftersom jag igår stämplade ut tidigt

Jaha....That's life.....

2 Comments:

At 10:47 AM, Blogger ajja said...

Önskar jag kunde dela med mig av solen. Vi har så det räcker och blir över även i dag. Snön riktigt gnistrar.. :)

 
At 6:32 PM, Blogger Stora Morran said...

Well Mir Hora när du mkommer hem är jag här och väntar på dig!

 

Post a Comment

<< Home