Friday, March 10, 2006

Så blev det som det blev då....

Hade min genomgång med en avdelning på jobb idag och jag förklarade mina mål och vad det är jag jobbar för att uppnå
Ifrågasatte lite av deras sätt att jobba, om det är bästa sättet att utföra olika saker eller om det finns saker att förändra för att det totalt sett ska bli bättre för oss och därigenom nå våra gemensamma mål

En av dom började då gråta
Du bara skäller på oss, Horan. Aldrig säger du att vi gjort något bra. Vi gör ju som vi blivit tillsagda att göra ju....
Jag vet, sa jag. Men för den sakens skull är det ju inte hugget i sten. Eftersom vi inte når våra mål så måste vi ju göra något, och det är det jag gör. Jag går igenom allas processor och rutiner för att hitta förbättringsåtgärder för att det ska bli bättre, säkrare, snabbare och smidigare för Er alla
Amen, så sa ju vår chef att vi ska göra för längesen *snyft snyft*
Jo, jag vet....

*hon rusar ut ur rummet med tårarna sprutandes*

Jaha, vi andra fortsätter väl då sa jag

Hon kom tillbaka lite senare och jag fick börja om från början

Sen höll dom med om att jag hade rätt och mina föreslagna förändringar träder nu i kraft

Labila kärringar!!

För att trösta mig själv (?) köpte jag mig en XBox 360 på vägen hem

3 Comments:

At 10:54 AM, Blogger Kaptenen said...

Om jag gråter får jag en xbox då?

 
At 8:42 PM, Blogger IT-horan från Skåne said...

Nope, precis tvärtom. Det var jag som var tvungen att stå ut med personer som inte kan vara vuxna över huvudtaget och istället för att kunna diskutera börjar grina som värsta snorungen, alltså var det jag som var värd en 360 :)

 
At 7:22 AM, Blogger Nini said...

Yupp så funkar det! När jag har haft en dålig dag för att de vuxna på mitt kontor beter sig som en samling bortskämda jävla snorungar så tröstshoppar jag oxå... fast inte en Xbox, jag brukar komma hem med smink å sånt...

 

Post a Comment

<< Home