Sunday, April 23, 2006

Svar....

Någon frågade om jag köpt bil än......
......och det har jag. Gjorde det igår
Ett impulsköp precis i min stil :)

Ungefär såhär gick det till:

I torsdags när jag körde hem från dom småländska skogarna (Bredaryd, för att vara mer exakt) så gick det hål på avgassystemet på Mazdan från helvete.
Så lagom irriterande med tanke på att CD spelaren la av för ett tag sen också, jag var för fan nästan döv när jag kom hem efter att ha kört 18 mil med en rejält brölande biljävel.

I fredags stannade jag till hos en bilhandlare och bad dom kolla på bilen och se om jag eventuelt kunde få en krona eller två för den i inbyte. Domen var inte nådig
Bromsar slut fram
Avgassystemet som sagt
Kamremmen måste bytas
Däcken börjar se tråkiga ut
Rost i bägge bakskärmarna
osv osv

Fick också reda på att bilen ska besiktigas innan den sista denna månaden annars blir det automatiskt körförbud, hade visst glömt bort det där med besiktning

Skit också!!
Är ju en hel del som måste fixas innan den ens är nära att gå igenom en besiktning


I lördags skulle jag köra ut till mojjan en sväng, då trillade en del av avgassystemet av
Toppen!!

Stannade till hos en bilhandlare och lyckades byta in bilen
Vem som blev mest lurad, han eller jag, vet jag inte
Men 15 minuter senare körde jag därifrån i en guldig Audi A3 med ett leende på läpparna :)

3 Comments:

At 6:35 PM, Blogger Brasved said...

Coolt att impulsköpa en bil! Det har jag aldrig gjort. Lägenhet för en miljon däremot...

 
At 8:07 PM, Blogger Drysen said...

Wow!! En A3! :D

 
At 7:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Om du har gjort en bra bilaffär måste jag gratulera. Det har jag aldrig gjort.

 

Post a Comment

<< Home