Wednesday, April 12, 2006

För inte så längesen så läste jag en artikel i Aftonhoran (tror jag att det var) om en snubbe som var i min ålder och dog pga av sina matvanor. Strax efter det var det en snubbe (pågaspoling) på lite drygt tjugo som fick en infarkt pga sina matvanor och så sent som idag var det en ny snyfthistoria om en snubbe som fått sin femte infarkt vid 35 (eller hur så) års ålder

Alla dessa tre snubbar har/hade samma matvanor som jag har

Kan säga såhär, att på Burger King är jag så ofta att dom känner igen mig och kallpratar lite medans maten blir klar och på "min" pizzeria har jag rabatt och får emellanåt pizzan gratis och på fredagar när det normalt är 40-45 minuters kö får jag min pizza på 10 minuter. Antar att jag är där ganska ofta
Motion skyr jag som pesten

Det lustiga i sammanhanget är att jag inte alls ser ut som man kanske skulle föreställa sig
Jag har kropp som ett kvastskaft och armar som presentsnöre

Med den kosten och bristen på motion tillsammans med att jag jobbar åt helvete för mycket gör att risken är ganska så stor att jag inte blir så gammal.
Jag slutade röka för 10 år sedan, det bör ju ha gett mig en chans att i alla fall få uppleva min 40 årsdag

1 Comments:

At 7:49 PM, Blogger Aronson said...

Jag håller tummarna för att det åtminstone blir 50... =)

 

Post a Comment

<< Home