Wednesday, November 30, 2005

Ännu en dag snart avklarad.....

precis hemkommen från ännu en dag i gruvan....
eller egentligen inte, stämplade ut starx innan halv fem idag men hade ett "jobb" att göra på hemvägen. En fd kollega behövde hjälp med sina datorer, som vanligt. Han är en bra kund som ringer en gång i halvåret och vill ha datorerna funktionsdugliga igen efter att ha blivit fullständigt nerlusade med diverse ormar och andra kryp......tog en snabb koll i virusvaultet....inte mindre än 4500 filer hade fastnat där sen sist :O

Jaja, idag var det inga större problem hos honom iaf
Ett nytt tangentbord och en ny mus så var saken biff :)

I gruvan var det däremot större problem idag, körde ihop sig på eftermiddagen och kräktratten blev full ganska omgående efter lunch
Kräktratten kanske behöver en förklaring......det är en osynlig tratt ovanför min dörr till mitt kontor där alla, precis alla, stannar till och kräker av sig om hur jävla pissdåligt vårt förbannande affärssystem är och att jag måste fixa deras problem först eftersom det är mycket viktigare än alla andras......

Så på eftermiddagen gjorde jag inget av det jag skulle göra :(

Fan vad jag är negativ idag........tror jag går ut med hunden och hoppas att jag är på bättre humör då och kan göra ett lite mer positivt inlägg

0 Comments:

Post a Comment

<< Home