Sunday, January 08, 2006

Lycklig? Olycklig?

Var precis ute och gick en runda med hundfan och den tiden jag inte tänkte på hur jävla kallt det var och hur mycket jag önskade mig bort från kylan (eller iaf att jag hade ett par varmare byxor på mig) så funderade jag lite på vad Virvla skrev i en kommentar tidigare
Jag citerar,
"Bra att du är singel och oknullad, så slipper jag vara ensam och olycklig i klubben"

Kunde inte bestämma mig för om jag är lycklig eller olycklig i mitt singelliv
Men i vilket fall som, så inte är väl Singel och oknullad = Singel och olycklig ??

Singellivet har sina ups and down, men det hade ju sambolivet med
En blandning av dom två hade ju varit ganska bra eftersom det man saknar i det ena får man i det andra. Men då hamnar jag ju i tankarna om att bli den där manliga slampan som det pratats om tidigare här
Flera partners för olika tillfälle har ju sina fördelar, fast då kommer säkert sån skit som svartsjuka och annat blaha och blandar sig i ett perfekt upplägg
För att inte tala om känslor....dom kan verkligen ställa till det

Läste hos Vandrarvild att man ska affirmera mera och skriva ner en lista på hur en flickvän ska vara, dvs en kravspecifikation. Jag får nog göra det och sen lägga upp den här :)
Min kompisar brukar säga att jag har för höga krav och att jag borde sänka dom.......annars lär jag få fortsätta som singel och olycklig (eller om jag nu är lycklig)

Kanske skulle leva efter mottot: Fittan ska inte lida bara för att käringen är ful

Äh, nu ska jag i min lyckliga ensamhet slänga mig i soffan och kolla film, dricka kaffe och äta gräddglass med hallonsylt på. Mums!!

Någon som vill ha?
I så fall är det bara att dyka upp, kaffe och glass finns i köket och där är plats i en soffhörnet

2 Comments:

At 7:23 PM, Blogger IT-horan från Skåne said...

någon som trängs i soffan och suktar efter min glass har jag redan.....min kära sambo, hundfan :)

 
At 1:55 AM, Anonymous Anonymous said...

Hmm, nej det är faktiskt helt sant. Man behöver inte vara olycklig för att man är singel. Vet inte varför jag skrev så. Jag kände väl så just då kanske. Äsch. Jag är ju ofta inte olycklig i mitt singelliv, jag kommer vara änny lyckligare singel när jag får ett schysst boende och lite ons. För jag har inga moraliska spärrar även om jag nog skulle föredra ett KK. Hur får man ett KK? Frågar man en kompis bara, vill du knulla? Men om man är kompis och knullar...kan man inte lika gärna bli ihop då? Fast, då har man det där med en massa hänsyn förstås.
Nu har Virvlan varit vaken för länge igen. Hon ska sova nu. NU.

 

Post a Comment

<< Home