Sunday, January 15, 2006

Punk

eller vad man ska kalla det
Tjatet på blogarna angående det fick i alla fall mig att kolla igenom cd-stället efter lite gamla ungdomssynder (hittade till och med en CD med låtar vi spelade in 1994 med vårt band.....urk!!)

Så nu ligger det skivor över hela golvet och jag byter frenetisk skiva i datorn för att lyssna på den ena låten efter den andra för att minnas tillbaka till den tiden som var.....då när allt var så jävla enkelt :)

Spellistan i Winamp ser ut enligt följande:
  • No use for a name - Until it's gone
  • No fun at all - Where's the truth
  • Strebers - Makten och härligheten
  • Strebers - På liv död
  • Strebers - Terrorbalans
  • Bad Religion - Generator
  • Bad Religion - Stranger than fiction
  • Ramones - Pet semetary
  • Ramones - Sheena is a punkrocker
  • Mögel - Tro på mig
  • Radioaktiva räkor - Aldrig mer
  • Mögel - Vem bryr sig
  • DLK - Ölstugan som inte finns
  • DLK - Dricka sprit och hålla käften
  • No fun at all - Master celebrator
  • No fun at all - Believers
  • Coca Carola - Gråa herrar
  • Hiroshima - Ödeland
  • Charta 77 - Ensam kvar
  • Charta 77 - Svart jul
  • NOFX - Liza and Louise
  • Hymans - Counting my toes
  • Bad religion - Punk rock song
  • Bad religion - Drunk sincerity

4 Comments:

At 8:44 PM, Blogger anna said...

men alltså....var diskuteras det punk? jag har missat det, sitter här i min egen dimma och lyssnar på headbangers ball på mtv...

 
At 8:58 PM, Blogger ajja said...

Anna: Det var O som började sen följde jag med nostalgi på min blog. Headbangers ball rockar i dag :)

 
At 12:27 PM, Anonymous Anonymous said...

Åh, Strebers och DLK.. Vilka minnen det väcker. Hahaha :D

 
At 1:22 AM, Blogger Cliff Hanger said...

Pluspoäng för DLK (ack dessa ungdomsminnen...minns första gången jag drack hb med "Dricka sprit..." i bakgrunden)och Ramones. Minuspoäng dock för Coca Carola för deras hyllningssång till djurvårdens if.

 

Post a Comment

<< Home