Wednesday, February 22, 2006

I-Landsproblem nr 2

Funderar på en ny dator, finns möjlighet att ta en sk Hem-PC via jobbet
Jag har inte gjort det för efetrsom jag för det första inte tyckt att det varit sådär jätteförmånligt (man kan bygga en bra burk själv förhållandevis billigt) plus att jag inte gilalr det där med att mer eller mindre låsa mig på firman i ytterliggare tre år (eller köpa ut maskinen snordyrt)

Denna gång har det förhandlats ganska bra så maskinerna är ganska bra till bra pris så lite sugen är jag allt på en burk med 29'' skärm att slänga upp på väggen

Lockande.....

Men sen är det ju det där med att binda sig på tre år
Det går förvisso alldeles utmärkt att antingen lämna tillbaka burken eller köpa ut den om jag nu skulle hitta drömjobbet någon annanstans.
Men eftersom jag förmodligen inte kan hålla mig många dagar innan jag börjar skruva och dona med burken så är återlämningsalternativet inget alternativ för mig

Jag för en del diskussioner med olika bolag angående det där drömjobbet, men det finns inget konkret
Det är inte ens fifty-fifty att något av dom grejorna ska landa

Har också pratat med min chef om vart jag står och vart jag vill, så sent som idag halkade vi in på det spåret.....

Men visst hade en platt 29 tummare varit snygg på min vägg
Och en dator till är ju precis vad jag behöver (kör ju bara med tre för tillfället ju)

Åh, alla dessa beslut.....!

1 Comments:

At 7:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Köp en till, tänk på mig som inte ens har någon alls. ;)

 

Post a Comment

<< Home