Sunday, February 19, 2006

Böter

Norrköpingspolisen var på hugget idag

Jag flög förbi dom där dom stod längs E4:an, sekunden efter hade dom dragit igång blåljus och tagit upp "jakten" på en stackars Skåning
Hade att välja på att skaka dom av mig (inspirerad av fredagens film) eller stanna till vid vägkanten som dom uppenbarligen ville att jag skulle

Det första alternativet gav jag upp ganska snabbt bland annat med tanke på att man inte kör ifrån så många med en Audi A3

1400:- kostade det att ligga på lite för hårt idag

Men det var trevliga poliser som jag träffadeidag iaf
Jag frågade om fler av deras kollegor var ute längs E4:an, men det skulle var lugnt framöver. Sen påpekade dom lite faderligt att jag nog borde sakta ner och i alla fall hålla hastigheten vid Kolmården eftersom det kunde vara halt där.

Jag tackade för mig och för tipsen och steg ur deras bil och hoppade in i min

Vi lämnade vägrenen och smidig som jag är så körde jag ifrån polisen (antar att dom höll hastigheten)

Resten av färden mot Hufvudstaden fortskred utan vidare missöde

4 Comments:

At 7:59 AM, Anonymous Anonymous said...

De östgötska poliserna som annars brukar vara så snälla. Trots att jag var yrkesförare i 3 år och låg på rätt bra på motorvägen ibland så lyckades jag bara få fortkörningsböter en gång. Tur av mig eller starkt jobbat av dig. =)

 
At 10:03 AM, Blogger IT-horan från Skåne said...

tja, med tanke på att jag veckopendlat Helsingborg - Stockholm mellan augusti 2003 till en bit in på 2005, samt fortfarande kör till Sthlm lite ibland och bara fått böter denna enda gång så var jag nog förtjänt av den :)

 
At 2:59 PM, Anonymous Anonymous said...

Haha.. Ja, jag bad om det när jag åkte dit också. Såg dem på andra sidan E4:an, saktade in och när jag passerat dem så ökade jag upp till 140-150 igen. Sen såg jag att det började blinka bakom mig.

Motiveringen till varför de stoppade mig var inte för att jag åkte för fort förbi dem utan för att jag just ökat farten när jag passerat dem.

125 på 110-väg ger inte så fasligt mycket böter ändå, en tusing. Sved bara lite.

 
At 9:12 AM, Anonymous Anonymous said...

Men var det värt 1400? Fick inte riktigt svar på det...

 

Post a Comment

<< Home