Saturday, April 01, 2006

Bilar, Bilar, Bilar.......

Opel Kadett GT (Hatchback) -88, Röd
Inhandlades sommaren 1995.
Var en helt ok första bil som drack mer olja än soppa
Körde med den i ca 2 år

BMW 318i -88, Silver

Kul bil med schyssta fälgar
Tror att jag hade den i knappt två år

Mazda 121 -89, Röd
Med canvas tak
Köpte den mest på kul för 14 tusen spänn, körde med den tills avgassystemet rasade av den. Svetsade ihop ett nytt av lite rörstumpar och sålde sen skiten för 8 tusen

Opel Corsa A GSI -92, Röd
En jävligt kul gocart
Ångrar än idag att jag sålde den
Skulle jag hitta en likadan skulle jag inte tveka en sekund för att köpa den
Fortkörningsböter även med denna kärra

SAAB 900 2,3 -94, Röd

Schysst komfort och en bra bil men tråkig motor
Fick min första fortkörning med denna bilen, körde om en civilare och blev filmad och sedemera stoppad och fick ett fint inbetalningskort. Hade en snäll chef då, så firman betalade eftersom jag körde i tjänsten

Opel Corsa B GSI -00, Blå
Inte lika kul som den förra GSI'n, men bra med pulver i en liten bil
Såg fläskig ut med feta 17 tummare

Suzuki Vitara med Hardtop -89, Silver
På sitt sätt en läcker kärra som tig sig fram överallt
Urstark motor
Ägde den i 6 månader ungefär

Jeep Cherokee -94, Svart
En jävla bastard med 2,5 liters fourbanger och manuell låda
Ganska ok trots allt
Blev påkörd när bilen stod parkerad på gatan och rejält tillknycklad, sålde den efter reperationen
Knappt ett halvår körde jag med den varav 2 månader stod den på verkstad efter att den blivit påkörd

SAAB 900 Turbo -97, Röd
Trimmade den lite och plockade ut 250 hästar och en jävla massa nm ur den motorn
Askul att köra
Motorn skar när en polare lånade den under ett par veckor

Mazda 323 Sportcoupé -95, Röd
Nuvarande bil
Även kallad mazdan från helvetet
Det enda roliga med den bilen är att den är registrerad som brandbil

Många röda har det blivit :)

Jag har under de senaste dagarna varit ute och letat ny kärra att förgylla tillvaron med
I tur och ordning har det provkörts:

Jeep Grand Cherokee med 5,2 liters V8
Jävligt läcker och manlig bil
Ligger bra till

Jeep Grand Cherokee med 4 liters rak 6:a
Alldeles för liten motor för en sådan monsterbil
Astråkig att köra

Volvo 855 T5

Nja, för trist motor trots att det är turbo
Alldeles för lam
Kräver lite chip och doningar för att jag ska vilja köra en sådan

Fan vad det är svårt att hitta en bil jag vill ha
Det ska antingen vara stort och fett så att jag ruinerar mig på soppa, eller snabbt med turbo så att jag kommer att köra bort mitt körkort

Förslag någon?

5 Comments:

At 4:17 PM, Blogger ajja said...

HAHA! Du provade i alla fall en volvo pucko :) Men en 855?? Bättre finns och en volvo kräver alltid chip och styling, vilket iof gör att de tillslut blir snygga och snabba.

 
At 4:22 PM, Anonymous Anonymous said...

det är väl bättre att bli ruinerad pga soppan än att bli ruinerad OCH bli av med körkortet pga fortskörning?

 
At 4:34 PM, Blogger IT-horan från Skåne said...

Visst, om man är 18 och precis fått körkortet kanske det är ok att köra stylad volvo
Men överlag är styling ganska fjortis

Och vad man än gör så blir en volvo aldrig snygg

Anledningen till att jag kollade in 855 är ju att jag behöver en kombi så att hundhelvetet kan åka med utan att studsa runt och svina ner i hela bilen

 
At 11:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Cheva Tahoe...king of the road!
And I'm the queen...

 
At 12:29 AM, Anonymous Anonymous said...

BMW 740 har jag ju sagt!! V8 med 293 hästar, väger 1500 kg men drar ifrån som en liten speedster!

Älskar den!

 

Post a Comment

<< Home