Saturday, December 17, 2005

Har satt mig lite i klistret....

och skulle behöva lite hjälp

Som en del av er kanske vet så lagas det ingen mat i detta hemmet, det är att äta ute eller ta med hem som gäller

Nu är det så att jag bjudit hem mina vänner på middag imorgon, vilket är ganska dumt egentligen eftersom jag är så fruktansvärt fel i köket
Jag har de senaste 3 åren lagat mat en gång (och under hela min livstid tror jag att man kan räkna de tillfälle jag lagat mat på ena handens fingrar), då hade jag också bjudit hem ett gäng kompisar. Det gick så bra att dom har tvingat mig att göra om det
Problemet är att jag inte vet vad jag ska laga eller hur :s
Förra gången var det ganska lätt, gjorde spenatpaj och sen hallon/blåbärspaj med vaniljsås till efterrätt.

Denna gång hade jag tänkt att fixa honungsglacerade kycklingfileér (fast jag vet inte hur man gör) till det ha ris och någon sås eftersom riset annars blir så tråkigt

Så, tips på sås emottages tacksamt :)
Eller tips på något annat att laga till...........något lätt :)

3 Comments:

At 2:27 PM, Blogger ajja said...

Det där lät jätte gott! Kan nog inte alls bli fel, läs noga bara. Men en sallad och en efterrätt låter som om det skulle vara pricken över it.

 
At 5:49 PM, Blogger Stora Morran said...

Sås sås sås...hmmm

Ta mango chutney och blanda ihop med lite yougurt och kanske lite lime. Kall sås blir det då förstås... du kanske ville ha nåt mer varmt...
Gå in på min favo sajt:
www.tasteline.se

 
At 9:57 PM, Blogger Brasved said...

tasteline är oxå mitt tips. Användes flitigt på den tiden jag var sambo och vi bjöd hem andra par. Nuförtiden bjuder jag mest hem mina kompisar på fikor, det blir mindre disk då ;)
Lycka till i köket!

 

Post a Comment

<< Home