Tuesday, December 13, 2005

Jöttebohrjh (på skånska typ)

Så var man äntligen hemma från den förbannade staden........vem fan har planerat vägnätet där? Var han full??
Varenda jävla väg går ju norrut, hur fan man än kör så är man på väg till Oslo!!

Jag lärde mig också att Tingsdalstunneln (eller vad den nu heter) tydligen är flyttbar, för den dök upp väldans många gånger. Jag passerade genom den vid minst 4 tillfälle, och enligt min vägbeskrivning skulle jag inte köra genom den en enda gång!!

6 Comments:

At 9:18 PM, Blogger mikebike said...

hahaha mycket roligt. själv brukar jag bara ha problem när jag ska till borås. vet aldrig om jag ska ligga höger eller vänster eller mitten... slutar nästan alltid med en skön seriekrock...

appropå vägbeskrivningar. jag var i malmö en gång för att gå på ett evenemang (hemligt) med min flickvän. vi skulle till isstadion men hittade den fan inte. jag letade efter nåt som liknar antingen scandinavium eller frölunda borg men det finns fan inte. plötsligt så ser jag en vakt stå och dirigera trafik så jag anar att jag är nära... jag vevar ner rutan och frågar vart isstadion är... han svarar jao döu köuur bla bla bla... helt obegripligt varpå jag panikstelnar och bara nickar och vevar upp. de andra i bilen frågade vad han sa... jag har ingen aning. jag kör fem meter till och där är den... han sa nog äh driver du med mig, stick till oslo med dig din jävla göteborgspundare.

btw den heter tingstadstunneln och den ska man aldrig igenom. det ligger inget gott norr om den...

 
At 10:23 PM, Blogger ajja said...

Virrpanna! Sover du? Sluta ragga på SD nu.
Kom igen, in med dig på min sida och gör en lista. Pronto :)

 
At 1:13 AM, Blogger oscar said...

Du fattar. Första veckan jag skulle köra i det förbannade vägnätet hamnade jag på hisingen flera ggr varje dag. Såväl med tunnel som med bro och undras om jag inte fastnade på någon färja dessutom.

 
At 12:54 PM, Blogger :sericea: said...

hur vore det om man lärde sig att läsa på skyltarna, så hamnar man rätt o aldrig på jävla Hising-Island :o)

 
At 11:36 AM, Blogger crrly said...

Att köra i Gbg är egentligen väldigt enkelt: Ska du höger så ligg i vänster fil, och vice versa!

 
At 5:49 PM, Blogger IT-horan från Skåne said...

det där med filkörning kan jag efter min tid i Tokholm :)
Det största problemet i GBG är ju att alla vägar är norrgående och det är skyltat Norge överallt. Inte minsta lilla ledtråd om hur fan man kommer söderöver igen

 

Post a Comment

<< Home