Sunday, January 08, 2006

Tvåsamhet...

Är det vad vi söker?
Är det meningen att vi ska leva i tvåsamhet?
Är det vad jag vill??

Jag har varit singel och bott själv i ganska exakt två år (om man räknar bort de veckorna jag blev tvungen att slagga hos morsan) och jag har ju lagt till med mina rutiner om hur det ska vara.
Vet i fan om jag vill att någon ska komma in och ställa till det för mig ....ställa krav på mig

Se, där har vi mitt problem (ett av dom!)

Jag är rädd, eller hur jag ska säga, för att komma nära någon eller låta någon komma nära eftersom det innebär att jag måste ta hänsyn till någon igen (menar inte normal hänsyn som jag givetvis visar till folk i allmänhet)
Jag är rädd att någon som pockar på för mycket uppmärksamhet kommer att "kväva" mig, typ
I need my space......

Ju längre tid jag är singel, ju svårare blir det för mig att foga mig i tvåsamhet...

Bara en teori jag har, som ni inte alls behöver lägga så stor vikt vid egentligen :)

På samma gång som det är ganska skönt att inte behöva ta hänsyn till att någon ska sova och jag måste sänka eller att jag "måste" vara social och trevlig och hitta på något, på samma gång saknar jag det....lite
Saknar det inte så mycket, mycket mindre än jag trodde då för längesen när jag flyttade ut

Mest saknar jag det väl som tex på nyårsafton när jag var på fest, där var tre singlar. Jag, mitt ex och en kille till
Dom övriga i kompisgänget har gift sig och ynglar av sig till höger och vänster
Och det hade ju varit mysigt............på sitt sätt
Men ändå inte! Det är inget jag vill eller suktar efter

Nä, ett lite lösaktigare leverne med några lösa förbindelser kanske skulle vara min melodi
Då kan jag ha en KK för "no strings attached sex", en annan att ta långa promenader med hunden med, någon att hångla i soffan och se film med och ytterliggare en som gillar att fika och prata i timmar över en kopp kaffe

Men jag är ju en principfast man, och en av mina principer är att inte köra med ONS

Det går inte ihop!!

Fan vad jag flummar idag......
Kan det bero på att jag saknar söta D?
Har inte pratat med henne på några dagar......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home