Saturday, February 11, 2006

Träna är farligt

Läste precis en text på hjärt lungfondens hemsida
Jag citerar:
"En tidigare norsk studie har också påvisat ökad risk för snusare att få
skador på muskler vid träning
− större än hos både rökare och
ickerökare. Forskarna tolkar det som att den konstanta
kärlsammandragningen ger försämrad cirkulation i musklerna, vilket ökar
skaderisken.
"

Så för att vara på säkra sidan är det nog bäst att inte träna

För att snusa är ju inte farligt iaf, jag citerar:

"Men hur farligt snuset är för människokroppen − därom råder motstridiga uppgifter"

"Men i svenskt snus har man lyckats få ner de cancerframkallande ämnena
till lägre nivåer. Studier har inte kunnat påvisa någon betydande
överrisk för munhålecancer vid nyttjande av svenskt snus
"

Dom hade tydligen också kommit fram till följande:
"Medelsnusaren har prillan inne 13 timmar om dygnet"

Tyckte först att det lät mycket, men sen funderade jag lite på det och det kan nog stämma ganska bra på mig.........jag är en en medelsnusare alltså. Skönt att veta vilken grupp man tillhör....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home