Sunday, February 26, 2006

Et litet tips

Ska ni koka kolasmet på spisen så använd en lite stötte gryta än ni tror att ni egentligen behöver
Kolasmet bubblar och växer som fan när det går i kok

Kan också tala om att kolasmet ryker ganska bra när det hamnar på plattan
Och när man tar bort grytan och sätter den på en annan platta för att försöka återta kontrollen över smeten så fastnar en kletig gryta ganska så fort ganska ordentligt och man får liksom rycka loss den med det resultatet att ännu mer smet hamnar på den varma plattan och ännu mer rök väller ut i löket

I mitt kök ser det just nu ut som om Anna skulle träna på rökdykning....


Spännande det här med matlagning :)


4 Comments:

At 2:11 PM, Blogger anna said...

ahahaha! jag tyckte väl att jag hörde brandkåren rycka ut innan ;)

 
At 2:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Anna: Det var kanske ett försök från hans sida att träffa dig? :)

IT h: Tackar för dagens garv. Jag tror att tricket är att det inte ska koka utan bara sjuda, men vad vet jag.

 
At 3:44 PM, Blogger Herr Planström said...

herr grön har lyckats smälta ner två plastköksredskap, ett i knäckkolasmeten, och ett i en wok, mums, jag har överlevt

 
At 11:10 AM, Blogger Ms.Take said...

japp, precis så går det till att rökskada ett kök. Grattis och välkommen i klubben :)

 

Post a Comment

<< Home