Thursday, February 23, 2006

Förtydligande

Så att även 404 förstår...

Så här går det alltså till på morgonen hemma hos IT H

Telefonen burrar till
Jag snoozar den
Burrar till igen
Snoozar den igen
Burrar till
Stänger av och somnar om
Vaknar med ett ryck och studsar upp som om jag hade eld i röven
Kilar in på muggen och sätter på varmvattnet i duschen och slår en sjua
Snabbduschar
Studsar ut ur badrummet och kastar mig i sängen, rullar runt smidigt som en älg på grönbete för att nå lådan med strumpor i byrån
På med ett par strumpor, förhoppningsvis är dom likadana
I samma veva åker ett par kallonger på
Kollar en eller annan blog medans jag sitter där på sängkanten
Stänger av TV-datorn som jag somnat ifrån
Ut i nästa rum för att logga in på msn
Kollar i köket om det finns något att äta med samma nedslående resultat varje morgon
Drar igång lite musik och kilar iväg för att se vad som är rent och minst skrynkligt att skyla den taniga kroppen med
Glider i en T-shirt, svart
Borstar tändera samtidigt som jag fyller på kattmat och vattenskålen
Spottar lite tandkräm i vasken
Fyller munnen med snus och känner hur jag börjar bli människa medans giftet rusar runt i mina ådror
Eventuellt byter jag musik ungefär där
Hoppar i ett par byxor utan att knäppa dom
Smetar sörja i håret
På med skjortan för dagen, kilar bort till fönstret för att kolla vädret medans jag knäpper knapparna i skjorta och byxor
Eventuellt drar jag ihop ett kort bloginlägg innan jackan åker på
Glider i ett par skor samtidigt som jag låser upp dörren, öppnar den och kilar ut
Stampar ner fötterna i skorna på väg ner i trappan

Summa summarum tar det ungefär 28 minuter en vanlig morgon att utföra denna ritual

5 Comments:

At 8:30 AM, Anonymous Anonymous said...

28 minuter? Din jädrans lyckost! Själv fastnar jag ofta och gärna i duschen...

 
At 10:39 AM, Blogger Kaptenen said...

Varför förklarar du det för 404?

 
At 11:06 AM, Anonymous Anonymous said...

Jag gillar min inre syn av "älg på grönbete". Den är inte charmig. Men kul. Jag gillar älgar.

 
At 11:27 AM, Anonymous Anonymous said...

Tackar så mycket IT H, nu kan jag dö lycklig. :)

 
At 7:54 PM, Blogger Nini said...

Eh 28 minuter?! Å då hinner du pilla på en eller annan dator *kollar & räknar* 6 ggr (om du har musiken i en dator, annars 4.)

Shit!!
Det tar mig EN TIMME att vakna, duscha, äta frulle, klä på mig och sminka mig. Utan att fingra på en dator.
Jisses....

 

Post a Comment

<< Home