Friday, February 24, 2006

Från början.....


B - Vänta, vänta.......vad gjorde du?
ItH - Högerklickade, men vi tar det igen....saktare denna gång. Markera texten, högerklick, skriv ut
B - Vänta lite.......

B antecknar frenetiskt />
B - Så........det var ju smart
ItH - Eh, jovisst....

B - Vänta!! Hur gjorde du det???
ItH - Eh....va?
tittar på B med förvånad och frågande min />B - Ja.......alla fönsterna försvann ju bara sådär
ItH - Jaha......jo, ser du den lilla iconen där
pekar på "visa skrivbordet" i snabbstartfältet />ItH - klickar jag på den så.......
B - Wow!! Smart, jag brukar få klicka på den där (minimera) på alla fönster

B antecknar igen så att pennan glöder />

Ungefär sådär lät det i drygt 3 timmar igårkväll när jag var ute och horade lite privat hos en gammal kollega. Herr B är mannen som en gång i tiden ägde firman där jag blev anställd för snart 11 år sen och han och jag har hållt kontakten sen dess. Han ringde för någon vecka sen och undrade om jag inte kunde komma hem och hjälpa honom med några småsaker när det gällde datorer.
Det kunde jag visst göra, tyckte jag. Jag har ju honom att tacka för en del, så det var läge för en gentjänst.

Nu skulle han träna på dom sakerna vi gått igenom igår, och nästa torsdag är det dags igen för nästa pass :)




5 Comments:

At 8:02 AM, Anonymous Anonymous said...

hihii låter som mina kunder, men då måste man förklara allt per telefon...

 
At 10:48 AM, Blogger Ms.Take said...

OMFG!
*garvar så jag får ont i magen*

Du låter som jag hemma hos min mamma - utom att hon inte antecknar. Istället ler hon milt och säger "Det är så'n TUUUUR att jag har dig, lilla gumman!" på klingande skånska och då vet jag, bara vet, att hon ringer mig så jag får komma dit och göra det nästa gång också.

Fram för antecknande lärljungar! =)

 
At 11:11 AM, Blogger Brasved said...

Haha, ja visst är det jobbigt? Hade du varit hantverkare hade du fått betalt. Men nu är det datorer, och du tycker ju bara det är kul... :)

 
At 6:44 PM, Blogger IT-horan från Skåne said...

Brasved: Visst, jag tycker det är ganska kul. Men jag tar ändå mellan 150 och 250 spänn i timmen när jag horar
Det är helt ok för att vara svarta stålar :)

 
At 7:51 PM, Blogger Nini said...

Naaaaaaaaaaaw!!
Söt han va som antecknade :)

 

Post a Comment

<< Home