Tuesday, December 06, 2005

Hjälp!!

Såhär är det:

Jag använder flera datorer här hemma, inte för att jag bor så stort att det skulle vara jobbigt att flytta sig till datorn om jag nu inte skulle vara i närheten av den utan mer för att jag är liiiite lat. Har alltså "huvuddatorn" ståendes på ett ställe, sen en bärbar två meter därifrån på soffbordet och en bärbar i sovrummet
Ingen dator på toaletten....inte än......men det kommer kanske :s
(än så länge har jag nöjt mig med att använda en Dell Axim x50v, föregångaren till denna, där)

Problemet är mina bookmarks och rss feeds, jag vill ha tillgång (och möjlighet att lägga till nya) från alla datorerna. Använder Firefox och vill lägga bookmarks.html på en extern hd kopplad till "huvuddatorn" och sen konfigurera den andra maskinerna så att de använder samma fil
Har testat att fixa det via about:config och genom att skapa en user.js fil
Men någonstans strular jag till det så det funkar inte :(

Hjälp!!!

Någon??

2 Comments:

At 10:00 PM, Blogger ajja said...

(undrar om det stod på Hebreiska där.... mmmmjo, men jo. Undrar vad det står?)

 
At 4:46 PM, Blogger Brasved said...

Borde finnas nåt ställe på internet där man kunde ladda upp sina bookmarks. Så att dom alltid är tillgängliga, var man än är i världen och kopplar upp sig... Hade varit en perfekt förlängning av hotmail/msn-mess.

 

Post a Comment

<< Home