Wednesday, December 21, 2005

Intressant

Hade ett intressant samtal med en tjej i tyskland idag, vi kan kalla henne Helga (fler än jag som tänker på Helmut und Helga??)

Jag - Hello, this is Mr L from [company] in sweden
Helga - Hello, Sir. How can I help you?
Jag - It's like this. Back in year 2000 I ordered a cuttingmachine from you and somehow I've lost the binder with all the specification about that machine so I was wondering if you still had that information....
Helga - I'm sorry. I do not.....ehrm....
Jag - speak english??
Helga - I do not speak english. Sprechen Sie Deutch?
Jag - Sorry, I don't. Is there someone else I can speak to? I need that information about the CE marking
Helga - [fyll i valfri radänga här på tyska för jag förstod inte ett skit]
Jag - Say again, please.....slow
Helga - können Sie [ungefär här hade hon dribblat bort mig igen] mailbox@[company].de
Jag - You want med to send my question by mail?
Helga - uhu.....mailbox@[company].de
Jag - Ok, I will send you a mail and ask for the information I need
Helga - Goodbye, Mr L
Jag - Bye


Ska bli intressant att se hur detta ska sluta.........
Skickade ett mail på engelska till en mindre firma i Tyskland där ingen pratar Engelska och begär att dom ska leta upp en massa certifikat, elschema och prylar om en maskin dom sålde för 5 år sen...........får säkert hög prioritet hos dom :\

2 Comments:

At 1:43 PM, Blogger Stora Morran said...

Vad är en "cutting machine"? Motorsåg eller...men det heter ju chain saw...hmm

 
At 6:44 AM, Blogger IT-horan från Skåne said...

kapmaskin, inte svårare än så :)

 

Post a Comment

<< Home