Tuesday, January 03, 2006

Känns som en måndagsmorgon

Igår morse gick alldeles för lätt, jag borde anat att allt inte var som det skulle......
Men idag blev det värre.
Jag stängde av alarmet på mobilen och somnade om och när brorsan ringde halv sju sov jag som ett litet barn så han fick köra utan mig
Jag låg i sängen och funderade på att ringa kollega P som bor ganska nära och be om skjuts, men bestämde mig för att vänta till klockan sju innan jag ringde.
Ska bara vila ögonen lite, tänkte jag
Somnade (såklart!! Vad fan hade jag väntat mig??!!)
Vaknade precis efter 8, dvs strax efter att jag borde varit på jobb
Jaja, det är ju inte värre än att jag får stanna längre ikväll

Mitt största problem nu är HUR jag ska ta mig dit
Min lilla bil är ju fortfarande sönder. (Men jag har äntligen lämnat in den på verkstad iaf)
Får väl bli buss idag
Om jag bara kunde komma på vilken buss det är som kör åt det hållet och var närmsta busshållplats är.....

Eller så tar jag en taxi

Bekvämt, enkelt och dyrt, dvs Taxi
Jobbigt, besvärligt och billigt, dvs Buss

Hmm, svårt val......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home